Олеся Яківчик

«Існує багато способів мотивувати студентів. Найголовніший із них – бути мотивованій самій», – вважає Олеся Яківчик, вчитель англійської мови Чернівецької гімназії № 5, тренер спільного проекту Британської Ради та ініціативи GoGlobal «Вчителі англійської мови – агенти змін» та фіналістка Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року 2016» у номінації «Англійська мова». 

Я беру участь у проектах Британської Ради з 2011 року як учасник літніх і зимових шкіл професійного розвитку. У 2013 році я стала тренером Британської Ради, а в серпні 2016 року вперше провела курс із підготовки тренерів для групи із вісімнадцяти вчителів англійської мови. Курс відбувався в рамках другого етапу програми «Вчителі англійської мови – агенти змін», яку реалізовує Британська Рада в Україні спільно з ініціативою GoGlobal та Міністерством освіти і науки України. Я рада, що завдяки цьому чудовому проекту стало більше тренерів, які зможуть передавати знання із методики викладання англійської мови для шкільних вчителів у своїх областях та районах. Таким чином ми зробили ще один важливий крок до того, щоб українські школярі навчалися з використанням сучасних методик, які рекомендує Британська Рада.

Не тільки школярі, але й вчителі повинні весь час вчитися і вдосконалюватися професійно. Особисто я вивчила багато нового завдяки участі у програмі «Вчителі англійської мови – агенти змін». Зокрема, опрацювала нові для себе матеріали з методики викладання англійської мови, навчилася планувати та проводити тренінги й творчі майстерні. Навчальні технології, володіння якими я вдосконалила завдяки участі в проектах Британської Ради, використовую на заняттях зі своїми учнями. Наприклад, розвиток критичного мислення в учнів, ІТ-технології, інтерактивність та технології диференційного навчання. 

Я вірю, що саме завдяки використанню сучасних методик та навчальних підходів мені вдалося потрапити до фіналу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року 2016» у номінації «Англійська мова» і посісти друге місце. Думаю, що ця перемога не є вершиною мого професійного розвитку, а тільки одна з його ланок. Мої досягнення, зокрема вихід у фінал цього престижного конкурсу, свідчать про те, що я люблю свою роботу, і щиро вірю, що англійська мова – це ключ до життєвого успіху.

Мене часто запитують, як я мотивую своїх учнів вивчати англійську. Багато у кого спрацьовує внутрішня мотивація. Старшокласники вже розуміють, що знання англійської дасть їм можливість навчатися за кордоном, забезпечить практично необмежений доступ до інформації, дозволить більш вільно подорожувати, не відчуваючи мовного бар’єру, дасть змогу насолоджуватися літературою чи кіно в оригіналі та, зрештою, забезпечить успішну кар’єру. Проте внутрішня мотивація спрацьовує не завжди. Тоді на допомогу приходять ігрові форми навчання, які додають навчальному процесу комунікативної спрямованості, роблять його легким і невимушеним. Мої улюблені підходи до організації навчання – комунікативний та студентоцентрований, коли саме учень, а не вчитель, є основною дійовою особою у навчальному процесі. Ці підходи дуже подобаються моїм учням і дають хороші результати. Загалом існує багато способів мотивувати студентів. Але найголовніший із них – бути мотивованій самій!

Зовнішні посилання