Віолетта Македон

Під час візиту на Закарпаття ми не могли пропустити відкритий урок Віолетти Македон, Учителя року 2016 з англійської мови. Ми не тільки переконалися, що вона справжній майстер своєї справи, але й привезли історію її успіху.

Коли у моїх учнів щось не виходить, і їхні очі тьмяніють від розчарування, я цитую Дена Брауна: «Можливо все, неможливе просто потребує більше часу». І саме цей відомий вислів цього року, як ніколи, став актуальним для мене самої. Навесні я взяла участь у конкурсі «Вчитель року 2016». Це була моя друга спроба, і цього разу я здобула перше місце!

Під час конкурсу ми з колегами мали можливість застосувати цілу низку вмінь. Наприклад, під час виконання ІТ-тесту мені знадобилися аналітичні здібності та навички швидкого набору на клавіатурі. Проведення творчої майстерні, що було нашим домашнім завданням, дало нам змогу проявити свої презентаційні навички. Під час відкритого уроку потрібно було швидко перемикатися між різними ролями вчителя – від спостерігача до фасилітатора. Усі ці вміння та навички мені дуже допомогли, але, думаю, моїй перемозі передусім посприяло уміння навчати гнучко. 

Результат конкурсу став для мене радісною несподіванкою і великим досягненням. Проте мій найголовніший здобуток у конкурсі – це не сама перемога, а отриманий стимул ще більше вдосконалюватися як учитель. Я переконана, що професіонали усіх сфер, і вчителі в тому числі, повинні постійно розвиватися. Навчання – це безперервний і надзвичайно цікавий процес тривалістю в ціле життя. Особисто я дуже вдячна тим учителям, які мене навчили вчитися не тільки в школі, а й поза її стінами. Це уміння для мене настільки цінне, що я дала обіцянку навчити своїх учнів розвиватися безперервно.

Я приділяю багато часу підвищенню свого професійного рівня – відвідую літні школи, семінари, проходжу вебінари. Цього року на запрошення українського відділення Міжнародної асоціації вчителів англійської мови як іноземної я взяла участь у літній школі Британської Ради та IATEFL для викладачів, яка проводилася в Рахові. Тепер можу з упевненістю сказати, що Британська Рада знає, як готувати своїх тренерів! Особисто для мене найбільш ефективними є події, де можна поспілкуватися з колегами та тренерами віч-на-віч. Проте вважаю, що основна рушійна сила мого професійного зростання – це відчуття потреб учнів.

Свої уроки я намагаюся робити цікавими та інтерактивними. На них я використовую різні навчальні прийоми, але найбільш вдалий із них – покладатися на власну інтуїцію при виборі техніки, яку потрібно застосовувати у тій чи іншій ситуації. І, звісно, у кожен урок я вкладаю своє ставлення до викладання англійської мови, яке переймають мої учні.

Зовнішні посилання