Ми шукаємо незалежних експертів та/або компанії, які долучаться до розробки та фасилітації локалізованих версій навчальної онлайн-програми «Підтримка креативної економіки» в Україні, Центральній Азії та Туреччині протягом 2023 року.

«Підтримка креативної економіки» – онлайн-програма для самостійного навчання, розрахована на розробників політик і представників сектору культури та креативних індустрій. Пропонуючи практичні знання, підходи та кейси, програма має на меті посилити в учасників розуміння сектору креативних індустрій і створити підґрунтя для більш поінформованого процесу формування політик для нього. Учасники отримають нові ідеї та інструменти підтримки креативних індустрій на рівні міста, регіону та країни. Крім того, програма є нагодою для учасників розширити професійну мережу контактів у Великій Британії та серед інших країн-учасниць в регіоні.    

Дедлайн подачі заявки – 30 січня 2023 року.

Деталі вакансії нижче у «Завантаженнях».

Q&A for the call

1. Can a UK-based entity apply? an Ukraine-based one? Can individuals apply, or entities only?

  • Yes, UK-based individuals and SME, as well as Ukrainian ones can apply. The main condition is that they are well-informed about the local context of the CCI in Ukraine and can deliver programme activities in Ukrainian.

2. Is the training geared towards public servants working in CCI? or equally, towards civic society organisations, creative businesses?

  • The target audience is diverse – participants can public servants, creative entrepreneurs, as well as other representatives of the CCI ecosystem.

3. ToR mentions Oxford Culture Associates and the engagement of 450 culture professionals which already took place. Have they already developed some online content which we will have to fine tune to the local Ukrainian context? if not, is there some content OCA already developed which has to be used as an input for this project? 

  • The content of the programme is already available in English. We are now looking to localise it in local languages in Ukraine, Turkey and Central Asia. The content of the modules won’t be changed, just translated, while local content will be reflected during the live sessions with participants.

4. Who is the main beneficiary of these project - CCI in Wider Europe (Ukraine, in this case), or UK-based stakeholders? 

  • Representatives of the CCI ecosystem in Ukraine.

5. Do we have to make our own suggestions as to who will be invited to participate in these online training by naming organisations, institutions? This would be logical as there's a direct correlation between the content of the training and the target audience.

  • The content of the programme is available, we are looking to make it now available in local languages. Participants of the programme will be selected via open call that we plan to launch in February/March 2023.