Британська Рада та Національний центр Олександра Довженка проводять третій цикл навчальної програми для кінокомпозиторів Envision Sound. Творча лабораторія, лекторій, нетворкінг, індивідуальні консультації з фахівцями аудіовізуального сектору, а також вечірні кінопокази з живим музичним супроводом відбудуться з 20 по 24 січня 2020 у Києві.

Участь в Envision Sound 2019-2020 відкрита для композиторів із України, а також Албанії, Азербайджана, Боснії і Герцеговини, Вірменії, Грузії, Ізраїлю, Казахстана, Косово, Північної Македонії, Сербії, Туреччини, Узбекистана та Чорногорії, які бажають вдосконалити свої навички з написання музики до кінематографу, розширити професійні мережі та краще зрозуміти, як функціонує глобальна аудіовізуальна індустрія.

Цього року менторкою програми стала Енріка Шандроне, володарка чисельних премій, композиторка та професорка Королівського музичного коледжу у Лондоні, де вона викладає курс композиції для екранних творів. Серед композиторів, які визнали її талант і досягнення - Енніо Морріконе, Джон Корильяно та Рюічі Сакамото. Енріка Шандроне писала саундтреки по всьому світу для відзначених нагородами незалежних і документальних фільмів, анімації й телереклами. Її нещодавні роботи для повнометражних фільмів - "Американське Фанго" (2016, США / Італія, романтична драма), "Кохання мого життя" (2013, Велика Британія / Австралія, драма / трилер), "Сербський юрист" (2014, Велика Британія / Сербія, документальний фільм), "Разом нас багато" (2014, Велика Британія, документальний фільм) та «Квінтет» (2014, драма).

Разом із менторкою учасники досліджуватимуть можливості та виклики написання музики для кінематографу та працюватимуть над власними саундтреками до архівних стрічок або українських фільмів на стадії виробництва.

У попередні роки менторами та гостьовими лекторами програми були одні з найбільш затребуваних композиторів Великобританії — Майкл Прайс (співавтор музики до серіалу “Шерлок” телеканалу BBC, володар премії “Еммі”), Нейніта Десаї (авторка музики та саундтреків для величезної кількості серіалів і фільмів провідних телекомпаній — BBC, HBO, ITV, С4, лауреатка премій Music+Sound Award, BAFTA Breakthrough Brits 2016-2017), Ніл Бренд (один із найкращих акомпаніаторів-імпровізаторів на піаніно у світі), а також українська композиторка Алла Загайкевич (володарка призу Української кіноакадемії “Золота Дзиґа” в номінації “Найкращий композитор”).

Уперше у межах творчої лабораторії учасники Envision Sound 2019-2020 зможуть записати фрагмент своєї музики до кіно з оркестром Kyiv Fantastic Orchestra. Дивіться короткий відеозапис, у якому музиканти оркестру під керівництвом диригентки Наталі Стець виконують саундтрек Ніла Бренда до фільму “Шантаж” Альфреда Хічкока у лютому 2019. Також в учасників буде можливість залучити до запису соло виконавців.

Традиційно після завершення програми Британська Рада та Довженко-Центр запропонують гранти для подальшої підтримки проєктів, розроблених композиторами під час творчої лабораторії та відібраних ментором(кою).

«Під час воркшопу ми розпочали плідну співпрацю з чудовим кінорежисером. Прямо зараз ми працюємо разом над його дивовижною стрічкою, вона вже є на imdb. Також ми отримали надзвичайно корисні поради від менторів програми», — Лука Лебанідзе та Звяд Мгебрішвілі, учасники Envision Sound 2018-2019 із Грузії.

Кураторка Envision Sound 2019-2020 — Алла Загайкевич.

Менторка Енріка Шандроне

Енріка вивчала традиційну та сучасну музичну композицію в Італії, поступово привносячи свої майстерність і  досвід у кінематограф із 2006 року. Серед композиторів, які визнали її талант і досягнення - Енніо Морріконе, Джон Корильяно та Рюічі Сакамото (відповідно, на ІІІ Міжнародному конкурсі композиції Premio Petrassi у 2009 році, на ISFMF Awards у 2014 році та на тренінговій програмі Berlinale Talent Campus 2012). Серед інших її нагород - премія Peer Raben 2012 року в Soundtrack Cologne; премія Джеррі Голдсміта 2012 року за музику для реклами, Іспанія; грант RMA-LA на семінарі ASCAP 2012 року в Лос-Анджелесі; грант від Leverhulme Trust, стипендія Fabrica Dei Talenti та премія Дж. Горовіца за композицію для екранного твору (2008-2010, RCM); премія SABAM у номінації "Найкращий молодий композитор" 2016 року на World Soundtrack Awards у Ґенті (Бельгія).

У 2012 році вона була однією з трьох композиторів, відібраних на конкурс музики для кіно на Berlinale Talent Campus, і написала музику до фільму Luminaris режисера Хуана Пабло Зарамелли (записана Оркестром Бабельсберга на Babelsberg Studios (Потсдам, Німеччина).

Того ж року вона була обрана серед 12 учасників престижного воркшопу Річарда Белліса з написання музики для телебачення й кіно ASCAP, і записувалася з оркестром Hollywood Studio Orchestra на студії Fox у Лос-Анджелесі.

Поряд із власною професійною творчістю вона також працювала асистенткою композитора, лауреата премії "Оскар" Луїса Бакалова (2005-2007 рр.), а також звукорежисеркою запису та помічницею лауреата нагороди "Еммі" Хав'єра Наваррете ("Гнів Титанів", 2012; "Чжункуй", 2014).

Вона писала саундтреки по всьому світу для кількох відзначених нагородами незалежних і документальних фільмів, анімації й телереклами. Її нещодавні роботи для повнометражних фільмів - "Американське Фанго" (2016, США / Італія, романтична драма), "Кохання мого життя" (2013, Велика Британія / Австралія, драма / трилер), "Сербський юрист" (2014, Велика Британія / Сербія, документальний фільм), "Разом нас багато" (2014, Велика Британія, документальний фільм) та «Квінтет» (2014, драма).

Наразі вона розробляє оригінальний проект з музичного наративу, який досліджує потенціал програмної музики та реакцій аудиторії, повертаючи свій досвід композитора для екраних творів до концертної зали: в рамках цього проекту відомий ансамбль PSAPPHA замовив у неї новий концертний твір, який виконав у 2015 році в Манчестері (як переможець конкурсу нових творів, що був організований Curated Place і Moving Classics - в рамках Європейської мережі нової музики за підтримки програми "Креативна Європа" Європейського Союзу).

Її стиль визначається пишними мелодіями, вигадливими поворотами і - коли її музичний простір не заповнює захоплення оркестровими палітрами, до яких вона має особливий хист - цікавими поєднаннями акустичних та електронних звуків, але завжди зі сильним інтересом до підвищення потенціалу живих інструментів і природного музикування виконавців.

Enrica Sciandrone

Більше про менторку

Нагороди й номінації

  • Премія SABAM 2016 за найкращого молодого міжнародного композитора (номінований твір виконаний Оркестром Брюссельської філармонії під диригуввнням Дірка Броссе)
  • Crystal Pine ISFMF Award 2014 року за "Coda" як найкращу музику в короткометражному фільмі
  • Номінація на Crystal Pine ISFMF Award 2014 за повнометражний фільм «Love Of My Life»
  • Музична премія ім. Пеера Рабена 2012 р. за "Suckablood" як найкращу музику в короткометражному фільмі. У заяві журі сказано: «Suckablood вшановує жанр жахів, у якому всі важливі компоненти ідеально поєднуються між собою. Він володіє музичною побудовою, котра доповнює часову структуру фільму. Енріка Шандроне віддає шану саундрекам класичних горрорів 70-х, водночас творячи сучасну інтерпретацію жанру".
  • RMA-LA Grant 2012 за найкращу музику та виступ на воркшопі з музики для телебачення й кіно ASCAP з Річардом Беллісом (Лос-Анджелес)
  • Номінація на нагороду імені Джеррі Ґолдсміта 2012 року за "Natural Cycle" як найкращу музику в рекламі
  • Номінація на нагороду Пеера Рабена на Soundtrack Cologne 2011 (найкраща музика для короткометражного фільму, "Півмісяць")
  • Номінація на премію Джеррі Ґолдсміта за "Біг-Бен" (2011) на фестивалі в Убеді, Іспанія.
  • Номінація на приз ім. Пеера Рабена на Soundtrack of Cologne 2010 (найкраща музика для короткометражного фільму, "Біг-Бен")
  • Перший приз на Міжнародному конкурсі композиторів Premio Petrassi (голова журі: Еніо Морріконе; Італія, 2009).
  • Премія Дж. Горовіца за композицію для екранних творів (Королівський музичний коледж Лондона, 2009 р.), яку не вручали з 2004 року, коли її отримав Майкл МакЕвой, колишній керівник курсу «Композиція для екранних творів».
  • Фіналістка конкурсу Sound of Perfume із гуртом Lunantica (Бріттен-театр, Лондон, 2009)
  • Лауреатка стипендії Леонардо Да Вінчі (2011 р., Італія / Велика Британія)
  • Грант від фонду Leverhulme Trust (2008-2010, Велика Британія)
  • Стипендія Генрі Вуда (2008 р., Велика Британія)
  • Стипендія Fabrica Dei Talenti за видатні навички й досягнення в галузі композиторства й академічних досліджень (2008, Італія)
  • Спеціальна премія на міжнародному конкурсі композиторів Premio Petrassi (голова журі: Еніо Морріконе; Італія, 2007).
  • Стипендіатка Вінічіо Манчіні як найкраща студентка в консерваторії L. Refice 2007
  • Стипендія Емми Контестабіле (2005 - 2006 рр., Італія), надана Міжнародною академією Кіджі в Сієні за її досягнення на Майстер-класі Луїса Бакалова з композиції для екранних творів
  • Перша премія на конкурсі "Ротарі-клубу" Canzone e Danza (2005 р., Аудиторія Риму, Італія; у виконанні Ґомаланського духового квінтету)
  • Фіналістка конкурсу композицій В'єрі Тосатті з твором "Monologo Interiore" (2005 р., Аудиторія Риму, Італія; у виконанні оркестру Piccola 900)

Освіта

  • Магістр музики з відзнакою за напрямком музики для екранних творів у Королівському музичному коледжі (Лондон, 2010)
  • Ступінь композитора (М. Антоніо Ді Пофі, 2007, Італія)
  • Аспірантура з музикознавства Римського університету Ла Сапіенца (2007)
  • Ступінь композитора для екранних творів Академії Кіджі (М. Луїс Бакалов, 2005 р.)
  • Майстер композиції для екраних творів у Національній школі кіно в Римі (2004).
  • Ступінь фортепіано (М. Джильда Бутта, 2000, Італія)

Учасники

Alexey Shvurkunov, Ukraine

Başar Ünder, Turkey

Darija Andovska, Noth Macedonia 

David Mastikosa, Bosnia and Herzegovina 

Eugene Latsko, Ukraine

Ilya Odegov, Kazakhstan

Maja Curcic, Serbia

Martin Danchev, North Macedonia

Max Smogol, Ukraine

Nikolay Makieiev, Ukraine

Serhii Vilka, Ukraine

Valeriia Khazan, Ukraine

Vardan Harutyunyan, Armenia

 

Ключові дати

Початок прийому заявок – 19 червня 2019;

Кінець прийому заявок – 4 серпня 2019;

Оголошення учасників – cередина жовтня 2019;

Розподілення домашнього завдання – 4-11 листопада 2019;

Envision Sound у Києві – 20-24 січня 2020;

Оголошення фіналістів програми, які отримають грантову підтримку – лютий 2020.

Робоча мова програми: англійська, українська/російська (з синхронним перекладом англійською).