Проект «Шкільний вчитель нового покоління»

Беручи до уваги потребу оновлення змісту та підходів до мовної та методичної підготовки майбутнього вчителя іноземних мов у вищих навчальних закладах (ВНЗ) країни, МОН України та Британська Рада в Україні започаткували проект «Шкільний вчитель нового покоління» у квітні 2013 року.

Метою проекту є створення та впровадження нової програми підготовки вчителів англійської мови у вищих навчальних педагогічних закладах України.

Учасники Проекту:

13 лекторів із восьми ВНЗ України: Вінницького державного педагогічного університету; Житомирського державного університету; Мелітопольського державного педагогічного університету; Ніжинського державного університету; Прикарпатського національного університету; Уманського державного педагогічного університету; Харкiвського нацiонального педагогiчного унiверситету; Чернівецького національного університету.

Етапи реалізації Проекту: 

  • Ініціювання 04-05 березня 2013 року;
  • Базове дослідження – 2013-2014
  • Навчальний візит до Університету сучасних мов в Узбекистані – 18-20 грудня 2013
  • Проектні зустрічі – 2014-2015
  • Навчальний візит до Інституту мовної освіти в у м. Норвіч – 23-27 березня 2014 року;
  • Літні школи професійної майстерності для тренерів – 2014-2015
  • Зимова школа 2015
  • Презентація досліджень, рекомендацій та плану дій Міністерству освіти – 22-26 вересня 2014
  • Презентація нової Програми на щорічній конференції IATEFL – 24 квітня 2014 року
  • Пілотування нової Програми – 01 вересня 2016 року

Результати Проекту: 

  •  Звіт про базове дослідження українською мовою. Англійська версія звіту очікується наприкінці 2015 року
  • Методологічна Програма підготовки вчителів англійської мови, яка включатиме  портфоліо, керівні принципи навчальних програм, модулі та їх специфікації, критерії оцінювання та зразки завдань, зразки матеріалів та словник термінів.
  • Програми професійного розвитку вчителів та тренерів, що включають:
  1. Розуміння вивчення та викладання;
  2. Розуміння підготовки майбутніх вчителів
  3. Планування вивчення та викладання
  4. Комунікативні методи вивчення та викладання мови
  5. Навички 21 століття 

Нова Програма підготовки майбутніх вчителів

Нова Програма складається із 23 модулів. Кожен модуль включає цілі, зміст та критерії оцінювання. До Програми включено також словник термінів та керівні принципи впровадження Програми.

Викладацька практика передбачає досвід спостереження під час  2 року навчання, практику асистування вчителю під час 3 року навчання та самостійне викладання протягом 4 року навчання.

Пілотування Програми передбачено розпочати -1 вересня 2016 року, яке триватиме 3 роки. Загальна кількість годин , яка передбачена Програмою складає 660 (22 кредити), з яких 396 годин – практичних занять та 264 години самостійного вивчення. До пілотування залучено 10 університетів та 5 педагогічних коледжів України.

Детальніше про Проект на офіційному сайті.