Написання музики для кіно та телебачення широко практикується в Україні. Проте на сьогоднішній день у традиційній системі освіти навчальні можливості для кінокомпозиторів відсутні. Дует музики та кіно надихнув нас створити нову мультидисциплінарну програму, яка би виправила ситуацію й стала платформою для колаборацій та обміну досвідом.

Британська Рада у партнерстві з Національним центром Олександра Довженка (Довженко-Центр) провели прийом заявок на участь в Envision Sound – тижневій інтенсивній програмі для кінокомпозиторів із України та сусідніх країн.

Програма відбудеться у Києві 21-27 січня 2018. Ментори – знані кінокомпозитори - Майкл Прайс (Велика Британія) та Алла Загайкевич (Україна).

На разі набір заявок на програму завершено. Ми оголосимо 12 учасників у листопаді.

Програму відкритої вечірньої частини Envivion Sound буде оголошено у грудні.

Програма

Envision Sound триватиме п’ять днів. Учасників очікує насичена програма презентацій та практичних майстерень, а також розбір кейсів від професійних композиторів, дискусії, вечірні покази і нетворкінг. Разом із менторами ви досліджуватимете можливості та виклики написання музики для кіно. Робоча мова – англійська. 

Під час Envision Sound учасники зможуть ближче познайомитися з Довженко-Центром -  українським кіноархівом та сучасним арт-центром. Напередодні програми у ньому відкриється новостворений Музей кіно. Крім професійного блоку, Envision Sound матиме ще й вечірню програму для широкої аудиторії.

Після Envision Sound Британська Рада запропонує можливості підтримки проектів, що виникли під час програми. 

Ментори та гостьові спікери

Майкл Прайс (ментор) - один із найбільш затребуваних композиторів Великої Британії. Його робота в кіно і телебаченні широко визнана й відзначена такими нагородами, як “Еммі” (2014), Royal Television Society, Music&Sound, і Televisual Bulldog, а також номінацією на BAFTA та двома іншими номінаціями на “Еммі” за визнаний критиками серіал “Шерлок” виробництва BBC, до якого Прайс пише музику разом із Девідом Арнолдом.

До здобуття слави як композитор Майкл досяг чимало як звукомонтажер - у роботі над такими кінохітами, як трилогія “Володар перснів” Пітера Джексона, “Реальна любов” Річарда Кертіса, “Бріджит Джонс: Межі розумного”. Як монтажер звуку Прайс чотири рази номінувався на нагороду MPSE Golden Reel Awards Асоціації звукомонтажерів кіно, здобувши перемогу в 2001-му за фільм “Володар перснів: Хранителі персня”.

Перший досвід роботи в кіно Майкла - як музичний асистент, співпродюсер і аранжувальник Майкла Камена, з яким він співпрацював п’ять років. За цей період Прайс займався такими престижними проектами, як “Люди Ікс”, міні-серіал “Брати по зброї”, анімаційний фільм “Сталевий гігант”, “Metallica – S&M”, та працював на живих концертах по всьому світу.

Алла Загайкевич (ментор) - володарка призу української кіноакадемії  “Золота Дзиґа” в номінації “Найкращий композитор” (квітень 2017, за фільм “Жива ватра”).  Авторка саундтреків до фільмів “Мамай” та “Поводир”.

Алла поєднує роботу в жанрах симфонічної, камерної, електроакустичної музики, камерної опери  та сучасному медіа-мистецтві: аудіо-візуальні інсталяції, електроакустичні перформанси, музика до кіно та відео-арту.

За сприяння Фонду „Відродження” у 1997 році заснувала студію електроакустичної музики в Національній музичній академії України. Кураторка міжнародних проектів електроакустичної музики «Електроакустика», «ЕМ-візія».

Освіту отримала  в Київській консерваторії та Паризькому інституті IRCAM (Центр Помпіду). У 1986-1998 була учасницею фольклорного гурту "ДРЕВО".

Ґай Бартел (гостьовий спікер) - британський композитор, що працює у жанрах саундтреків до кіно, електронної та електроакустичної музики.

Серед його робіт - музика до культового шведського німого фільму “Відьми” та саундтрек радянської документальної стрічки “Турксиб” на замовлення Британського кіноінституту (BFI). Найновіша його робота - на замовлення українського Довженко-Центру та Британської Ради, музичний супровід до “Арсеналу” Олександра Довженка про більшовицьке повстання в Україні у 1918 році (прем’єра пройшла в Києві у квітні 2015 р.).

Саундтреки Бартела виконувалися на численних міжнародних кінофестивалях та подіях. Також він випустив чотири альбоми як Bronnt Industries Kapital на лейблах Static Caravan, Get Physical та I Own You Records.

“Бартел - один із найбільш ярих і унікальних поборників електроніки”. The Wire

Учасники

За допомогою відкритого конкурсу (з 29 серпня по 28 вересня) ми обрали дванадцять учасників Envision Sound.  Шість із них - молоді кінокомпозитори із України. Ще шість – представники Азербайджану, Вірменії, Грузії, Польщі, Росії та Туреччини.  Ми будемо раді бачити у групі людей із різнобічним досвідом. Жодних обмежень щодо музичних стилів та кіножанрів, із якими ви працювали. Головна вимога – сильна мотивація продовжувати писати музику саме для кіно та телебачення.

Витрати

Участь в  Envision Sound безкоштовна.  Для учасників із України, які мешкають не в Києві, та представників інших країн Британська Рада покриє витрати на дорогу (літак або потяг), а також проживання у готелі та добові.  

Ключові дати

Кінець прийому заявок – 28 вересня 2017

Оголошення учасників – до 28 жовтня 2017

Envision Sound у Києві – 21-27 січня 2018 (включно з дорогою)

Для кінорежисерів

Запрошуємо українських режисерів до 10 листопада включно подати свої роботи work in progress як матеріал для роботи кінокомпозиторів під час Envision Sound.

Сподіваємось, що програма стане платформою для появи нових колаборацій і після воркшопу з’являться повноцінні спільні проекти.

Ми шукаємо чотири майбутні короткометражні фільми, художні або документальні. 

Вимоги до матеріалів:

  • режисерський трітмент англійською або українською
  • трейлер або 2-5 хвилин робочого матеріалу
  • інформація про дату завершення виробництва
  • коротка інформація про режисера та контакти

Матеріали та додаткові питання, будь ласка, відправляйте на скриньку: centre.dovzhenko@gmail.com 

Про Довженко-Центр

Національний центр Олександра Довженка – державний кіноархів, що зберігає більше ніж 5000 найменувань художніх, документальних, анімаційних українських та закордонних фільмів. Є єдиним членом Міжнародної федерації кіноархівів (FIAF) в Україні. Здійснює реставрацію, збереження національних фільмів, особистих архівів кіномитців, музейних фондів, наукові дослідження в галузі кінематографії, дистрибуцію та промоцію українського кіно.

У 2015 році розпочалася ревіталізація індустріальних будівель Центру, їх перетворення на відкритий публічний простір. Центр ставить за мету створення на своїй території міждисциплінарного культурного середовища, розвиток арт-кластера, що об’єднує низку громадських ініціатив в сфері сучасного мистецтва – театру, музики, книговидання тощо.