Creative Spark: програма підтримки підприємництва у системі освіти

Creative Spark – п'ятирічна ініціатива, спрямована на підтримку міжнародних університетських та інституційних партнерств для розвитку підприємницьких навичок та креативної економіки у семи країнах: Україні, Казахстані, Узбекистані, Киргизстані, Азербайджані, Вірменії, Грузії, за підтримки Великої Британії.

З метою підтримки реформи вищої освіти та зниження рівня безробіття у семи країнах, де реалізується програма Creative Spark, ми звернемося до досвіду Великої Британії у галузі підприємницької освіти. Очікується, що у перший рік програми до Creative Spark долучаться більше 10 000 студентів та підприємців-початківців. 

Три основні елементи Creative Spark:

  1. Розвиток партнерських відносин між університетами та інституціями сектору креативних індустрій у Великій Британії та країнах-учасницях Creative Spark з метою підтримки підприємницької освіти та створення центрів підтримки підприємництва.
  2. Проведення тренінгів та активностей з розвитку підприємницьких навичок у студентів та креативних підприємців, починаючи від пітчингу ідей та започаткування бізнесу, до захисту інтелектуальної власності та запровадження кредитних ліній.
  3. Запуск digital-програм для вивчення англійської мови, включаючи навчальні платформи та масові відкриті онлайн-курси (MOOCs) англійської мови для підприємництва.

Цілі програми

Creative Spark має на меті за рахунок досвіду Великої Британії збільшити внесок креативних підприємств у стале зростання в країнах-учасницях програми.

Очікувані результати:

  • Посилення у студентів та креативних підприємців-початківців бізнесових навичок та рівня володіння англійською мовою, аби вони мали змогу розвити власний бізнес в інноваційний спосіб.
  • Посилення співпраці між партнерськими організації у Великій Британії та країнах-учасницях Creative Spark з метою розвитку освітніх систем та центрів підтримки підприємництва.

Дослідження із вихідними даними

Програма Creative Spark розроблена у відповідь на результати дослідження про стан креативного підприємництва та підприємницької освіти у Великій Британії і семи країнах-учасницях програми.

Дослідження розглядає національну політику, існуючі моделі, передові практики, а також виклики та можливості в кожній країні. Завантажте короткий опис результатів дослідження, щоб дізнатись більше.

Публікація

Завантажте публікацію із деталями дослідження, яке стало основою започаткування програми Creative Spark.

Звіт «Гендерна рівність та посилення повноважень у культурних та креативних індустріях»

У 2017 році Британська Рада провела дослідження становища жінок у креативних та культурних індустріях у Вірменії, Азербайджані, Грузії та Україні. Дослідження було профінансовано Фондом стабілізації та безпеки конфліктів уряду Великої Британії у рамках програми підтримки креативних індустрій.

Завантажте результати дослідження, щоб дізнатись про його результати.

Визначення креативних індустрій

Визначення «креативних індустрій» не є легким завданням в зв'язку з широким спектром секторів, які охоплює це поняття. У програмі Creative Spark ми керуємося визначенням від Департаменту з цифрових технологій, культури, медіа та спорту Великої Британії (Department for Digital, Culture, Media and Sports (DCMS).

У 2001 році DCMS визначила креативні індустрії як «галузі, які походять від індивідуальної творчості, умінь і талантів, та при цьому мають потенціал для створення робочих місць і прибутку за рахунок продуктів інтелектуальної власності». Це визначення поділило галузь на 30 «творчих професій», заснованих на стандартах класичної системи професійної класифікації (SOC), які в свою чергу розділені на дев'ять творчих груп. Ці творчі групи та відповідні їм професії наступні:

  • Реклама та маркетинг: директори з маркетингу та продажів, директори з реклами та зв'язків із громадськістю, фахівці зі зв'язків з громадськістю, менеджери рекламних проектів та креативні директори, а також спеціалісти з маркетингу
  • Архітектура: архітектори, працівники містобудівництва, наймані архітектурні технологи, фахівці з архітектури та містобудівництва
  • Ремесла: ковалі, ткачі та в'язальниці, виробники скла, кераміки, декоратори та обробники, виробники меблів та столярі, інші професії, яких немає в інших класифікаціях
  • Дизайн (графічний дизайн та дизайн одягу та продуктів): графічні дизайнери та дизанейри продуктів, одягу та пов'язані з цим дизайнери
  • Кіно, телебачення, відео, радіо та фотографія: мистецтвознавці, продюсери, режисери, фотографи, оператори аудіовізуального та мовного обладнання
  • ІТ, програмне забезпечення та комп'ютерні послуги: директори з інформаційних технологій та телекомунікацій, IT-бізнес-аналітики, архітектори та системні розробники, програмісти та фахівці з розробки програмного забезпечення, спеціалісти з веб-дизайну та розвитку
  • Видавництво: журналісти, редактори газет та періодичних видань, автори, письменники та перекладачі
  • Музеї, галереї та бібліотеки: бібліотекарі, працівники архівів та куратори
  • Музика, перформативне та образотворче мистецтво: художники, актори, артисти та ведучі, танцюристи та хореографи, музиканти.

Партнерський Фонд Creative Spark

Партнерський фонд підтримуєреалізацію заходів, що мають на меті розвиток підприємницької освіти у семи країнах-учасницях завдяки співпраці з Великою Британією. Майбутні спільні проекти сприятимуть зниженню рівня безробіття за рахунок зміцнення креативної індустрії в цих країнах.

Партнерства будуть пов’язані з наступними темами:

  • Розвиток підприємницьких навичок у студентів та креативних підприємців-початківців
  • Підтримка заснування нового бізнесу та інкубації
  • Обмін знаннями

Партнерський фонд офіційно відкриється та почне прийом заявок на фінансування у вересні 2018 року під час Національної конференції з питань освіти та підприємництва у Лідсі (Велика Британія).

Щоб дізнатися більше про партнерський фонд та подання заявки, відвідайте сторінку Партнерський фонд Creative Spark.

12 вересня відбувся вебінар про те, як податися на програму Creative Spark з відповідями на найчастіші запитання. Конспект вебінару завантажуйте нижче.