Music Camp International – музичні табори, методологію викладання для яких розробила американська музикантка, педагог і спеціалістка з дитячого розвитку Констанція Фортунато. Ця методологія базована на результатах 40 років досліджень та роботи з майже 50 тисячами дітей. 2003 року Констанція організувала перший Music Camp в Україні. Відтоді відбулося понад 50 таборів, у яких взяли участь більше 15 тисяч дітей.
Минулого року існувала одна команда викладачів, які пройшли навчання в Констанції. Ця команда може проводити один табір за одні канікули в одному місті. Щоб підготувати нових викладачів, які проводитимуть уже по два табори одночасно, координатори проекту вирішили організувати національний тренінг та звернулися за підтримкою до Culture Bridges.
В основному заході проекту – Національному тренінгу для викладачів, що відбувався у Києві, взяли участь 45 викладачів музики (більше ніж планувалося), 15 з яких були з інших міст України. Така географія – важливий внесок MCI у розвиток культурного розмаїття. Отримані знання учасники тренінгу (інтерни) «відпрацювали» під час музичних таборів, решта учасників збираються використовувати методологію під час своєї щоденної роботи.
14 теперішніх викладачів та 6 нових інтернів провели 4 музичні табори для понад 405 дітей. Табори завершилися урочистими концертами на великих сценах Вознесенська, Кам'янець-Подільська, Житомира та Червонограда за участю професійних оркестрів (Хмельницької філармонії, Миколаївської філармонії, LeoBand Orchestra зі Львова та симфонічного оркестру з Житомира).
ПАРТНЕРИ ПРОЕКТУ
- Фонд громади Вознесенська
- ГО «Об'єднання переселенців України в м. Кам'янець-Подільський»
- ГО "Житомир, зроби голосніше!"
- ГО "Фундація розвитку Червонограда"
Ці організації самі запросили команду MCI. Наразі працює потужне "сарафанне радіо" серед фондів громад, які під час зустрічей обмінюються досвідом й згадують про успішно реалізовані проекти. Завдяки цьому розголосу в MCI розписаний план таборів до середини 2021 року.
Це щось подібне до підходу про п'ять органів відчуттів, але Гарднер виділяє сім інтелектів. Усі підручники, які розроблені для дітей в інструментальних класах, і всі методи, які Констанція застосовує під час хорових репетицій, включають у себе способи донести необхідну інформацію через згадані сім інтелектів. Викладач має подати матеріал так, щоб і візуали, й кінестети, й аудіали почули щось своє та зрозуміли, про що йдеться.
11–15 років вік учасників таборів
80 % учасників ніколи не працювали з музичними інструментами і не співали в хорі
13 осіб максимальна кількість дітей у кожному класі MCI
3 види інструментів, на яких грають у таборах (струнні, перкусійні, духові)
У середньому відсотків 80 дітей, які приходять на табори, ніколи не працювали з музичними інструментами і не співали в хорі. В таборі кожна дитина вчиться грати на двох інструментах. Загалом у MCI є такі види інструментів: гітара, скрипка, віолончель (струнні), чаймси, орфи, золоті дзвіночки (перкусійні), флейта альт і флейта сопрано (духові). Їх добирали так, щоб на сцені всі вони звучали гармонійно. Із якими саме двома інструментами працюватиме дитина – залежить від кількох параметрів. Дуже багато учасників хочуть грати на гітарі, бо це популярно й класно, однак не було жодного випадку, коли дитина, спробувавши щось інше, наприклад, золоті дзвіночки, відмовлялася й просила гітару.
Вже на третій-четвертий день табору діти починають пробувати виконувати разом інструментальний твір – це дуже потужна річ в якості тімбілдінгу. Вони мають всі прислухатися один до одного, грати у свій час, чекати, коли хтось зіграє, підтримувати одне одного. Можна сказати, що це лабораторія соціальних навичок.
Табір складається із двох інструментальних класів і трьох хорових репетицій. Поки одна половина дітей займається на хорових репетиціях, інша – розходиться по інструментальних класах. Максимальна кількість дітей у кожному класі не перевищує 13 осіб. Діти проходять вправи на ритми, їх вчать, як оволодіти інструментом. Також вони обов'язково вчаться читати ноти хоча б того твору, який вони виконуватимуть. Наступний крок – зведення з іншими інструментальними класами й намагання зазвучати злагоджено.
Дарина Бєлянська, представниця Констанції Фортунато в Україні, координаторка Music Camp International
У наших таборах багато уваги приділяється створенню позитивного динамічного середовища, у якому дитина може почуватися безпечно й завдяки цьому розкривати й розвивати свої таланти. Коли дітей питають, як їм тут вчиться, вони відповідають: «Ви знаєте, а тут на нас не кричать». Більше того, крім крику, у нас не скажуть до дітей «ти нездара», «ти робиш неправильно». Наші викладачі дають зрозуміти, що помилки – це нормально, це означає, що ти вчишся, що в тебе все вийде. Як результат – дитина відчуває, що їй допоможуть, вона починає працювати, в неї виходить. І цей захват, який вона переживає від того, що в неї виходить, вартує дорого.
Констанція Фортунато, засновниця і директорка Music Camp International
Я присвятила своє життя дітям і музиці, щоб допомогти їм глибше зазирнути в себе, щоб відкрити їх таланти. Це не про пошук талантів. Я вважаю, що дорослі не мають права говорити дітям: «Ти не талановитий». Я вважаю, що це одна з найбільш шкідливих речей. У цьому полягає наше завдання й наша відповідальність як дорослих, як вчителів, як батьків, як лідерів спільнот – в тому, щоб заохочувати дітей відкривати свій внутрішній талант, розвивати свої мрії, а потім надихати їх на досягнення і знайти спосіб допомогти їм. Ось чому я вірю, що музика дуже важлива. Посмішки на лицях дітей – це одна з найбільших нагород, які ми тільки можемо отримати. Бачити, як вони працюють разом, як комунікують, як «будують мости» і мріють про нові мрії. І надихаються, важко працюючи і досягаючи їх. Це просто неймовірна історія.
Фото: Music Camp International