Пандемія стала несподіваним та величезним викликом для сфери освіти. Онлайн та змішаний тип навчання існують вже досить давно, проте саме Covid-19 став справжнім поштовхом до глобального переходу від традиційної моделі вивчення англійської до віртуальних класів. Британська Рада всього за 2 тижні трансформувала очні курси англійської в онлайн формат та перевела на онлайн навчання своїх студентів. Директор навчального центру в Україні та Грузії Крістофер Холмс розповів про труднощі та особливості переходу.
Тиждень на підготовку до карантину
Закриття навчальних центрів у Грузії та Італії дало нам підказку про те, як можуть розгортатися події, проте ми мали трошки більше одного тижня, щоб підготуватися до рішення, оголошеного 11 березня. Очевидно, це не багато часу для цілковитої трансформації бізнес-моделі, але, оскільки ми вже проводили віртуальні уроки як альтернативний формат до наших звичайних занять myClass (myClass - назва нашого курсу для дорослих), ми змогли продовжити проводити заняття, не пропускаючи жодного дня!
Виклики переходу у віртуальний простір
На мою думку, найбільшим викликом щодо роботи з нашими дорослими студентами було переконати їх, що ми можемо забезпечити в Інтернеті той самий довід навчання, який вони отримували у наших аудиторіях (а це так і є).
Існували й логістичні виклики, щодо інформування всіх наших студентів – яких майже тисяча – про те, як ми реагуємо на карантин (не всі читають свою електронну пошту). Крім того, виникла потреба підготувати велику групу з понад 40 викладачів до тонкого мистецтва викладання онлайн. У нас було декілька вчителів, які мали високий рівень експертизи в цьому - але її потрібно було швидко передати. Та все це досить незначні проблеми, у порівнянні із викликами, які постали перед нами при переведенні наших молодших учнів на онлайн-навчання…
Запуск власної онлайн-платформи для дітей
Якщо коротко, нам потрібно було перевести величезну кількість наших молодших учнів на онлайн-навчання, гарантуючи, що ми дотримуємось найсуворіших вимог Політики щодо захисту дітей в онлайн-просторі – ці наші цінності та принципи завжди повинні бути на першому місці. Ми не могли просто почати викладати в Zoom або Skype саме через проблеми безпеки. По суті, це означало ми маємо створити абсолютно нове віртуальне навчальне середовище, і до того ж, глобальне. Щоб дати вам відчуття масштабу, скажу, що на початок квітня ми залучили до нашої нової власної онлайн-платформи понад 1000 учнів в Україні, понад 30 000 - у Європі, а глобально - понад 50 000, і якщо чесно сказати, в перші дні платформа працювала не ідеально і було багато розчарувань з боку викладачів та студентів.
Одночасно із розробкою онлайн-платформи, ми вивчали наявні дослідження про навчання дітей іноземним мовам в Інтернеті, щоб зрозуміти, що нам потрібно змінити щодо формату занять. Які можуть бути обґрунтовані очікування щодо тривалості зосередженості дитини у цьому середовищі? Який оптимальний розмір класу? Який вплив має онлайн-середовище на роль вчителя? Відповіді на кожне із цих питань мали вплив на те, як ми реструктурували наші класи – ми майже вдвічі зменшили кількість студентів у класах, що відповідно збільшило вдвічі збільшило кількість груп.
Нарешті, наші амбіції щодо нової платформи в усьому світі були високими - ми хотіли зробити дещо більше, ніж просто викладати наші курси за допомогою інструмента для відеоконференцій - ми хотіли створити належний онлайн-курс за моделлю «перевернутого класу», яка чудово працює для молодших школярів і може зробити навчання більш ефективним. Завантаження контенту для наших курсів на платформу було дуже трудомістким, і нам це потрібно було зробити для 50 000 студентів у всьому світі. Через це спочатку ми не могли проводити заняття так часто, як хотілося б. Тим не менш, через місяць з моменту введення карантину, наші учні змогли відвідувати два уроки на тиждень як і раніше, але зовсім по-новому!
Корпоративні курси – теж онлайн
Більшість наших корпоративних клієнтів навчаються на своїх робочих місцях, а не у наших класах, і спочатку ми думали, що зможемо продовжувати працювати з ними, як звичайно. Та за правилами карантину це виявилось неможливим. Отже, як тільки ми зрозуміли, що віртуальні заняття є єдиним практичним рішенням, ми почали зв’язуватися з різними міністерствами та компаніями, для яких ми проводимо заняття, і пропонувати це рішення. Також ми повідомили про це відповідним зацікавленим сторонам, таким як посольство Великої Британії, щоб перевірити, чи наше рішення є прийнятним для проєкту “Англійська мова для державних службовців”. На щастя, переважна більшість наших корпоративних клієнтів дуже відкрито і позитивно поставились до віртуальних уроків, і до кінця березня 70% наших корпоративних курсів знову працювали. Серед тих, хто продовжує вчитися у нас таким чином: Кабінет Міністрів, Міністерство фінансів, співробітники Адміністрації Президента, Національна поліція та Національне антикорупційне бюро - ці студенти виявляють велику відданість навчанню, незважаючи на всі виклики, з якими вони напевне зіткнулися в цей складний час.
Чи є якісь висновки, якими ви можете поділитися після цієї кризи?
Розмірковуючи над усім, що трапилося, я надзвичайно вдячний команді навчального центру за те, що нам вдалось зробити так багато за такий малий проміжок часу. Цілком перенести нашу перевірену часом модель викладання і навчання у нове середовище так швидко - це неймовірне досягнення. Я також був радий почути багато позитивних відгуків наших студентів про їхній досвід навчання в Інтернеті, - і дуже вдячний за те, що наші молодші учні та їхні батьки були терплячими та розуміючими, коли нам знадобився час на створення дійсно вартого продукту - замість того, щоб поспіхом запропонувати щось посереднє. Як кажуть, якщо щось варте того, щоб його робити, то варто зробити це правильно. А може, це тільки мої батьки так казали!