Від Британської Ради в Україні

09 Jul 2020 - 11:45

Вивчайте англійську використовуючи малюнки та зображення

Усім студентам, які складали усну частину офіційного іспиту, знайома фраза «Порівняйте дві фотографії, які ви бачите перед собою». Багато хто, напевно, замислювався, яку практичну цінність має порівнювання зображень та чому люди, які пишуть запитання до кембріджських, оксфордських, та й усіх інших іспитів, аж настільки полюбляють фото. Кажуть, що одне зображення варте тисячі слів. Тож не дивно, що зображення – такий дієвий інструмент для залучення людей до спілкування. Використання малюнків може також стати чудовим способом полегшити вивчення мови. Тож вивчаєте ви англійську самі, чи шукаєте ідеї, як допомогти дитині у вивченні мови, у цій статті ми розкажемо, як використовувати зображення і зробити вивчення англійської веселим та приємним.  

Перед тим, як обрати метод, варто визначити тип матеріалу, який ви хочете пройти, адже зображення можна використовувати для різних вправ на розвиток мовлення, як то:

  • Опис того, що ми бачимо на фото (“There is an old taxi parked in front of a small train station” – Старе таксі припарковане перед маленькою станцією)
  • Припущення щодо контексту фото (“This photo could have been taken in Cuba, judging by the architecture of the buildings” – Судячи з архітектури навколишніх будинків, це фото, напевно, було зроблене на Кубі)
  • Обговорення фактів та концептів поза межами зображення (“The way I see it, the photo depicts an idea of Cuba which is dying out due to recent political changes in the country” – Як на мене, на фото втілено образ Куби, що помирає через нещодавні політичні зміни в країні).

Наприкінці цієї статті ми наведемо таблицю корисних виразів для опису зображень. А тепер поговоримо про методи.

Знайдіть відмінності

Цю гру дуже полюбляють викладачі, адже вона дуже проста, але спонукає студентів давати точні описи того, що зображено на картинці. У неї можна грати як з дорослими студентами, так і з дітьми. Студенти беруть два однакових зображення з невеликими відмінностями. Вони не можуть показувати свої зображення одне одному і мають описувати їх доти, доки не знайдуть усі відмінності. Спробуйте пограти в цю гру з другом або зі своїми дітьми аби пожвавити спілкування. А ще це прекрасна можливість повправлятись у використанні часів групи continuous, прийметників тощо. За посиланням ви знайдете безкоштовні матеріали на знаходження відмінностей.  

Диктанти на малювання

Ще одна улюблена вправа вчителів, але цього разу здебільшого для дітей. Один зі студентів описує картинку якомога детальніше,  а інший малює її за описом. І знову опис має бути дуже детальним, з використанням найрізноманітніших прийменників. А ще ця вправа дуже весела, особливо коли ви порівнюєте надиктований малюнок з оригіналом. Для диктанту обирайте прості скетчеві малюнки, які не важко описувати. Для прикладу можете поглянути на урок від Британської Ради з диктантів на малювання для підлітків та студентів.  

Описування відомих творів мистецтва

Якщо описуючи примітивних чоловічків ви відчуваєте, що марнуєте свій інтелектуальний потенціал, можливо, вам варто звернути увагу на справжні твори мистецтва. Kids Explain Art To Experts – це серія ютуб-програм, де дітям показують відому картину, яку вони мають описати для професійних арт-критиків, а ті в свою чергу мають відгадати, що ж за полотно описують діти. Як, наприклад, у цьому відео, де п’ятирічна Алекса смішно й мило описує брови Фріди Кало. Ви можете повторити таку ж вправу вдома чи на занятті: виберіть одну з найбільш відомих картин світу та опишіть її своєму другові, сусіду по кімнаті чи партнеру на уроці. Побачимо, чи зможе він її відгадати! Така вправа вимагає використання як лексики для опису самої картини, так і конструкцій для висловлення припущень і здогадок.

Емоджі

Так само корисним для вивчення англійської, хоча й набагато простішим, ніж описування відомих картин, може бути трактування емоджі. Існує безліч способів залучити емоджі до свого навчання, наприклад, інтерпретація емоджі-історій. Хочете вірте, хочете ні, але всесвіт емоджі сьогодні в розквіті. Наприклад, на сторінці Tumblr є цілий розділ коротких емоджі-описів відомих фільмів. Впродовж останніх декількох років я застосовую цю ідею на заняттях: прошу студентів написати короткий зміст фільму або книги за допомогою емоджі, потім вони показують його іншому студенту, який має здогадатися (говорячи англійською), що відбувається в книзі/ фільмі. Цю вправу полюбляють як діти, так і дорослі. Окрім того, так можна відпрацювати минулі (наративні) часи.  

Фотографії з новинних сайтів

Більшості студентів подобається обговорювати новини. Корисною вправою може бути перегляд свіжих фото з новинних сайтів (наприклад, Рейтерс – фото тижня) і подальше обговорення їх з іншими студентами. Таким чином ви зможете описати, що ви бачите на фото, подумати, яка історія може стояти за тим чи іншим фото, або порозмірковувати, в контексті яких новин його було зроблено. Така вправа є особливо корисною для студентів, які готуються до іспиту, на якому їм потрібно буде описувати зображення (FCE, CAE або CPE). Перед іспитом ви можете навіть вдосконалити своє вміння описувати фото, створюючи короткі письмові описи або записуючи себе на аудіо. Більше інформації щодо підготовки до опису фотографій на іспиті можна знайти за посиланням.

Старі фотографії з фейсбука

Будь-який викладач скаже вам, що одна з найвеселіших (і найбільш галасливих) вправ у класі –  коли студенти мають показати й описати своє фото. З власного досвіду скажу, що вправа проходить краще, коли студенти обговорюють давніші фото, можливо, через дивні зачіски, які люди носили, коли були молодшими, або тодішні смаки в одязі, які змінилися з віком. Ідея дуже проста: оберіть своє старе фото в фейсбуці чи інстаграмі, підготуйте міні-презентацію, відповідаючи на такі питання: Коли було зроблене це фото? Де? Що на ньому відбувається? Що ви тоді відчували? Яким було ваше життя в ті часи? Що ви відчуваєте зараз, коли дивитеся на це фото? Потім можете провести презентацію перед іншими студентами або, як і в попередньому випадку, просто запишіть себе на диктофон.   

Малюнки та меми для запам’ятовування нового матеріалу

Деякі студенти запам’ятовують нові слова та вирази набагато краще, якщо вони асоціюються у них із зображеннями. Таким чином, одним з найпростіших засобів вивчення нових слів можуть бути онлайн-словники з малюнками. Також можна використовувати карти пам’яті чи прості скетчі, які допоможуть вам запам’ятати нові слова чи ідіоми. Детальніше про це можете прочитати в нашій статті «6 способів повторити лексику англійською». Як варіант (і він чудово працює з підлітками) можна створювати сласні меми на нові вирази чи навіть граматичні правила. Ці меми від English with Nick – чудовий приклад того, як можна використовувати меми, щоб запам’ятати правила граматики. Все. Що вам потрібно зробити – вибрати, що б ви хотіли запам’ятати, швидко знайти в гуглі зображення, яке б відображало основну ідею, та скористатися сайтом для створення мемів, щоб створити свій шедевр. Підлітки та студенти зазвичай люблять такі вправи та завжди із задоволенням діляться створеними ними мемами в соцмережах із друзями.

Ну що ж! Думаємо, самого лише тексту на сьогодні досить! Час братися за малюнки, емоджі, фото і меми, щоб додати кольору та фану до вашого вивчення англійської! 

Useful language for describing images:

Function Example Rule

Describing what you see with continuous tenses

(Опис того, що ви бачите, використовуючи часи групи continuous)

  • The man is wearing a long coat.
  • The two girls are tired because they have been doing a lot of exercise.
  • Present Continuous: subject + “to be” + gerund
  • Present Perfect Continuous: subject + have/has + been + gerund

Describing appearances

(Опис зовнішності)

  • The man seems angry because he has a strange expression on his face.
  • The woman looks like a doctor because she’s wearing a white coat.

The verbs look and seem:

  • look/seem + adjective
  • “look like” / “seem like” + noun

Expressing hypotheses

(Припущення)

  • This city looks American. It might be Chicago.
  • The politician seems delighted. She may have won an election.
  • Present hypothesis: might/may/could + infinitive
  • Past hypothesis: might/may/could + have + infinitive

Comparing images

(Порівняння зображень)

  • The building in the first photo is taller than the one in the second photo.
  • The car in the second photo seems much more expensive than the one in the first.
  • Monosyllabic adjectives: adjective + “er” + than
  • Multisyllabic adjectives: More + adjective + than

Contrasting images

(Знаходження відмінностей між зображеннями)

  • The first image depicts a serious meeting while the second shows a fun party.
  • The first photo shows a run-down neighbourhood whereas the second is of an upmarket street.
Use the words while and whereas to contrast two opposing ideas.

Describing position

(Опис розташування)

  • The painting is hanging above the table.
  • The statue is in front of a large museum.

Prepositions of place:

  • above/below
  • in front of/behind
  • next to, opposite (etc.)

Describing parts of the image

(Опис фрагментів зображення)

  • There’s a beautiful mountain landscape in the background of the photo.
  • At the top of the photo we can see a lot of big, grey clouds.

Collocations:

  • in the foreground / in the background
  • at the top / at the bottom
  • in the top, left-hand corner / in the bottom, right-hand corner (etc.)