Промо для Digital Lab: соцілаьні підприємці

Пандемія Covid-19 не лише сильно змінила умови діяльності, але і запустила процеси переосмислення серед організацій та спільнот. Ми віримо, що зараз саме час разом шукати та генерувати нові рішення. 

Digital Lab – навчальна онлайн-лабораторія, яка об’єднує українських учасників довкола пошуку практичних рішень для їхнього сектору та знайомить із європейськими підходами і моделями. Digital Lab має три окремі потоки:

  • для менеджерів(ок) креативних хабів;
  • для соціальних підприємців;
  • для тренерів(ок) із соціального підприємництва.

Кожна група складається із 20 – 25 учасників(ць). Ключовий елемент Digital Lab – участь експертів(ок) із країн ЄС та Великої Британії. Вони долучаються до лабораторії та представляють досвід європейських країн і організацій.

Основний фокус Digital Lab:

  • створення простору для обміну досвідом та спільного пошуку практичних рішень
  • знайомство з успішними практиками у сфері креативних просторів/соціального підприємництва у країнах ЄС, Великій Британії та Україні
  • формування зв’язків між учасниками(цями) програми
  • створення якісного та змістовного формату взаємодії онлайн.

Детальніше про теми та фокус попередніх лабораторій:

Digital Lab 1

В Україні соціальне підприємництво набуває все більшої популярності серед громадських організацій як ефективний механізм вирішення локальних соціальних і економічних проблем територіальних громад.  

Поряд з тим, відсутні нормативно-правова база, а також система освіти, які б давали можливість початківцям легко стартувати.

Перша Digital Lab була розроблена для соціальних підприємців та відбулася восени 2020, за півроку від початку пандемії. Її головною метою стало посилити знання та навички підприємців у сфері соціального маркетингу, залучення інвестицій, аналізу ринку та юридичних аспектів діяльності соціальних підприємств.

Ключові теми сесій:

  • залучення інвестицій: можливості, оцінка бізнесу, оформлення ідеї
  • Social Marketing: як ефективно продавати цінність продукту та створювати маркетингові стратегію та план
  • аналіз ринку: інструменти оцінки ринку та аналізу конкурентів, визначення конкурентної переваги, складання матриці оцінки конкурентоспроможності СП
  • юридичні аспекти: взаємовідносини між співзасновниками, особливості працевлаштування в рамках СП, реєстрація, перерозподіл прибутку/реінвестиції.

Digital Lab 2

В Україні соціальне підприємництво є досить популярною темою в освітньому середовищі. Проте практиків, які володіють дієвими інструментами навчання для соціальних підприємців суттєво менше ніж теоретиків-економістів або ж аналітиків з громадського сектору. 

Друга Digital Lab була створена для українських тренерів з соціального підприємництва і відбулася водночас з першою Digital Lab для соціальних підприємців. Під час програми учасники мали змогу ознайомитися з форматами, інструментами, методологіями, ключовими компетенціями тренерів та фасилітаторів, що працюють із соціальними підприємцями, а також проаналізувати кейси ефективного навчання, що стосуються різних сфер.

Ключові теми сесій:

  • інноваційні формати, методи та інструменти навчання соціальних підприємців
  • ефективні техніки розвитку дизайн-мислення
  • практичний інструментарій для побудови теорії змін та вимірювання соціального впливу
  • дієві підходи до навчання фінансовому моделюванню з нуля
  • ефективні інструменти соціального маркетингу
  • базовий інструментарій для залучення інвестицій.

Про що Digital Lab?

Навчальна онлайн-лабораторія, яка дає можливість розробити соціальним підприємцям теорію змін для свого підприємства та відповідно до неї побудує систему вимірювання соціального впливу.  

Також учасники познайомляться з практичним досвідом європейських соціальних підприємців та імпакт інвесторів, які дадуть відповіді на питання навіщо, як часто вимірювати свій вплив та де ці вимірювання застосовувати. 

Курс охоплює наступні теми: 

  • Вимірювання соціального впливу та де застосовувати результати оцінки 
  • 10 головних питань, на які треба знайти відповідь, аби краще зрозуміти та оцінити свій вплив  
  • Теорія змін – що це таке та як побудувати власну теорію змін  
  • Індикатори впливу, як їх визначити та виміряти 
  • План збору даних для проведення оцінки, методи збору даних 
  • Застосування результатів оцінки соціального впливу для прийняття управлінських рішень.

Викладачі – досвідчені європейські, британські та українські тренери. 

Як проходить Digital Lab?

  • Група зустрічається під час шести щотижневих онлайн-сесій
  • Кожна сесія включає презентацію від європейських/британських/українських спікерів, блоки роботи над кейсами та напрацювання групою рішень з теми сесії 
  • Для кожної сесії передбачене домашне завдання
  • Між сесіями відбувається індивідуальна робота з менторами
  • Робоча мова – українська. Під час всіх сесій доступний синхронний онлайн-переклад з англійської на українську та навпаки.

Що дає участь в Digital Lab?

  • Практичні знання та навички, які можна буде використовувати для розвитку власного бізнесу
  • Доступ до презентацій від європейських та британських експертів, що працюють із соціальними підприємцями
  • Посібник з вимірювання соціального впливу “Збільшуй свій вплив”  
  • Статус випускника(ниці) програми House of Europe (за умови відвідування щонайменше 5 сесій та своєчасне виконання домашніх завдань у повному обсязі).

Для кого Digital Lab?

Ця програма створена саме для вас, якщо ви:

  • працюєте на ринку не менше ніж 6 місяців 
  • маєте чітко визначений продукт або послугу, які вже продаються/тестуються
  • маєте аргументовану мотивацію щодо участі у лабораторії 
  • зацікавлені у вимірюванні та збільшенні соціального впливу та бачите цінність у взаємодії із колегами з сектору в Україні та ЄС.

Партнери

Digital Lab для соціальних підприємців ми проводили спільно із ГО "СІЛАБ ЮКРЕЙН" та KUSIF (Koç University Social Impact Forum). Digital Lab реалізується у рамках програми ЄС House of Europe.  

Питання

У разі питань, будь ласка, пишіть на ce@britishcouncil.org.ua.