Ініціатива Gender Equality Partnerships була започаткована у 2021 році і за цей період виросла з п’яти партнерств між Великою Британією та трьома іншими країнами до глобальної мережі з 70 спільних проєктів, що охоплюють 120 інституцій і 12 країн. 

Gender Equality Partnerships є відповіддю на звіт Британської Ради на тему «Гендерна рівність у вищій освіті: максимізація впливу». У цьому звіті були визначені ключові глобальні виклики гендерної рівності та приклади їх успішного вирішення урядами, закладами вищої освіти, галузевими організаціями і фондами.  

На глобальному рівні партнерські гранти для розвитку гендерної рівності покликані допомогти закладам вищої освіти та неприбутковим науковим організаціям побудувати партнерства та розпочати системні зміни у таких пріоритетних напрямках: 

  • Запобігання насильству щодо жінок і дівчат, особливо зокрема у закладах вищої та фахової освіти, задля створення безпечного середовища для жінок. 
  • Подолання проблеми недостатнього представництва жінок на керівних посадах у вищій освіті.  
  • Забезпечення доступу та заохочення жінок до галузі STEM і запобігання сегрегації за спеціальностями. 
  • Створення умов для працевлаштування випускниць закладів вищої та фахової освіти. 

Гранти підтримують партнерства між вищими навчальними закладами Великої Британії та партнерськими закладами — в Україні та інших країнах світу.

Фокусом реалізації програми Gender Equality Partnerships в Україні подолання проблеми недостатнього представництва жінок на керівних посадах у вищій освіті. 

Проєкти, що будуть реалізовані у 2025 році / Проєкти, реалізовані у 2024 році

2025: Bangor University — Хмельницький національний університет

Назва проєкту: 3R SheLeader: Резильєнтність,  ресурсність, результативність

Мета проєкту — вивчення та обмін практиками гендерної рівності, підвищення обізнаності та створення мереж для жіночого лідерства, залучення чоловіків як союзників у досягненні гендерної рівності, надання жінкам навичок лідерства через модель “3R”, розробка та зміцнення політик гендерної рівності. 

У межах проєкту впроваджується спеціальна програма менторства для жінок Хмельницького національного університету, яку реалізує британська сторона — Bangor University. Менторство забезпечує професійну підтримку, наставництво та розвиток лідерського потенціалу жінок у вищій освіті через персоналізовану співпрацю з досвідченими експертками з Великої Британії. Програма охоплює індивідуальний супровід, обмін досвідом, розвиток кар’єри та впровадження змін в освітньому середовищі. 

Проєкт спрямований на підвищення жіночого лідерства у вищій освіті шляхом подолання бар’єрів, розвитку лідерських навичок, посилення міжнародної співпраці та формування сталих змін задля гендерної рівності. 

Результатами проєкту стане: підвищення обізнаності жінок у вищій освіті щодо їхнього потенціалу, створення мережі жінок-лідерок, активне залучення чоловіків до ініціатив гендерної рівності, реалізація програми “3Rs Leadership Training”, створення гендерно-орієнтованих політик. 

Сторінка проєкту

2025: Coventry University — Університет імені Альфреда Нобеля та Київський національний університет будівництва і архітектури

Назва проєкту: SPRINGBOARD: Вирішення проблеми недостатнього представництва жінок у керівництві вищої освіти: Україна та Велика Британія

Мета проєкту — визначити та проаналізувати бар'єри, які перешкоджають участі жінок у керівництві закладів вищої освіти в Україні та Великій Британії, та розробити способи подолання цих бар'єрів.

Проєкт включає дослідження гендерних бар'єрів та розробку онлайн-курсу для жінок в академічному середовищі, спрямованого на подолання відповідних перешкод та розвиток лідерських навичок. Також передбачено створення рекомендацій для закладів вищої освіти, державних установ та інших ключових зацікавлених сторін для підвищення участі жінок у керівництві вищої освіти.

2025: University of Birmingham — Львівський національний університет імені Івана Франка

Назва проєкту: Women in Leadership: заклади вищої освіти України до, під час і після війни 

Метою проєкту є дослідження викликів, можливостей і трансформацій у сфері жіночого лідерства в українських закладах вищої освіти в умовах до, під час і після повномасштабної війни. Проєкт передбачає проведення опитувань, інтерв’ю, аналітичних дискусій, семінарів і воркшопів, присвячених темам інклюзивного лідерства, подоланню гендерних стереотипів, розвитку мереж підтримки для жінок в освіті та адаптації кращих практик до українського академічного середовища. Особливу увагу приділено обговоренню стратегій лідерської підтримки жінок у вищій освіті, створенню безпечного та рівного освітнього простору, а також напрацюванню рекомендацій для українських університетів. 

Кульмінацією проєкту стане міжнародна конференція, на якій буде представлено результати дослідження, обговорено кращі практики та рекомендації для розвитку жіночого лідерства у вищій освіті в Україні. Проєкт також передбачає серію навчальних сесій і дискусій за участі українських та британських експерток і експертів з питань інклюзивного лідерства, управління змінами та гендерної рівності в академічному середовищі. 

2025: University of Reading — Національний університет біоресурсів і природокористування України

Назва проєкту: Розвиток лідерських навичок жінок та мереж для забезпечення рівності у керівництві вищою освітою в Україні

Мета проєкту — навчання та створення ресурсів для розвитку жіночого лідерства у вищій освіті в Україні за допомогою інтерактивних курсів, літніх та зимових шкіл з лідерства, нетворкінгу, наставництва та національної ресурсної платформи в Інтернеті.

Основними цілями проєкту є ззаємодія зі стейкхолдерами української вищої освіти з метою вивчення досвіду та напрямів політики для покращення ґендерної рівності; взаємодія зі стейкхолдерами сектору вищої освіти України для формулювання наративів про жіноче лідерство. Крім команда готує пограму онлайн-навчання через семінари, тренінги з лідерства, наставництво, мережу та підтримку тренерів з лідерства, створити онлайн-платформу для надання жінкам по всій Україні доступу до високоякісних ресурсів з розвитку лідерства. Спільно з учасницями проєкту підготувати академічні публікації з відкритим доступом про жіноче лідерство у вищій освіті, щоб обмінятися лідерськими наративами між двома країнами.

2025: University of Wolverhampton — Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Назва проєкту: Розробка політики та механізмів для забезпечення більшої гендерної рівності у керівництві українських ЗВО

Цей проєкт спрямовано на розв'язання критичної проблеми недостатньої представленості жінок на керівних посадах у вищій освіті України. Застосовуючи комплексний п'ятиетапний підхід, дослідники проводять контекстний аналіз, огляд літератури та емпіричні дослідження задля з'ясування бар'єрів, із якими стикаються жінки в академічному керівництві.

Серед ключових заходів — паралельні панельні сесії в обох країнах, серія вебінарів за участю жінок-лідерок, які діляться власним досвідом, та інноваційна програма зворотного менторства, що поєднує керівників вищої ланки з жінками з нижчих ієрархічних рівнів. Особливістю проєкту є те, що дослідження проводять переважно жінки-науковиці та молоді дослідниці з обох інституцій.

Очікувані результати охоплюють розробку адаптованої політики гендерної рівності для українського партнерського університету та рамкової програми ефективного впровадження ґендерної рівності у керівництві ЗВО України. Крім того, проєкт передбачає створення промоційних матеріалів, спільно написаних історій жіночого досвіду та поширення результатів через гібридну конференцію й рецензовані публікації.

Реалізовуючись під егідою Кафедри ЮНЕСКО з інноваційного неформального цифрового навчання, ця 12-місячна ініціатива має на меті створити стійкі зміни, орієнтуючи обидві інституції на гендерно-трансформативний підхід і збільшуючи представленість жінок на керівних посадах у вищій освіті.

2025: University of Worcester — Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Назва проєкту: Розширення лідерського потенціалу жінок у вищій освіті через міжнародне партнерське менторство 

Мета проєкту — підтримати жінок у сфері вищої освіти шляхом менторської програми, спрямованої на обмін досвідом, налагодження професійних контактів для міжнародного дослідницького партнерства та набуття важливих лідерських навичок для кар’єрного зростання. 

Проєкт поєднує дослідження ґендерних бар’єрів, стереотипів і потреб жінок у закладах вищої освіти з реалізацією міжнародного партнерського менторства, яке включає професійні зустрічі та тренінги. Їхня мета — посилити лідерські компетентності, впевненість у собі та кар’єрний поступ учасниць, водночас сприяючи формуванню інституційної культури, що підтримує ґендерну рівність у лідерстві. Результати проєкту будуть поширюватися через низку просвітницьких заходів, публікацій та підсумкову конференцію, що стане платформою для обміну успішними практиками та налагодження сталих міжнародних зв’язків. 

2024: Kingston University — Національний університет «Львівська політехніка»

Назва проєкту: ONLY: Open a New Leader in Yourself

ONLY: Open a New Leader in Yourself — освітня та лідерська програма для представниць українських закладів вищої освіти. Протягом року учасниці програми долучались до стратегічної та наставницької сесії, mini-MBA з міжнародними експертами, менторських сесій від українських та британських експертів, нетворкінг зустрічей.  

У фіналі учасниці презентували проєкти з розвитку та трансформації закладів вищої освіти України, лідерства, підтримки та інновацій, які втілюють у власних університетах. 3 учасниці проєкту отримали безплатне стажування у Кінгстонському університеті (Лондон).   

Відео про проєкт

2024: University of Bedfordshire — Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Назва проєкту: Дорожня карта кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті в Україні

Мета проєкту — визначити бар’єри і виклики, з якими стикаються жінки-лідерки у закладах вищої освіти в Україні та Великій Британії, а також сприяти розбудові потенціалу ЗВО в Україні та розширенню можливостей для жінок-науковець і жінок-лідерок у вищій освіті шляхом розробки кар’єрної дорожньої карти «Жінки-лідерки у вищій освіті» з урахуванням гендерних аспектів, культурного та соціально-політичного контексту України, предметних напрямів досліджень.

Проєкт включає проведення аналізу потреб та викликів, серії фокус-груп з використанням методики фасилітації в ігровому форматі LEGO® SERIOUS PLAY®, створення дорожньої карти кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті в Україні. 

2024: University of Cambridge — Харківський національний медичний університет

Назва проєкту: EmpowerHER: просування жіночого лідерства у вищій медичній освіті

Проєкт націлений на виявлення причин недостатньої представленості жінок на лідерських позиціях (зокрема, посадах) у вищій медичній освіті та надання жінкам  з вищої медичної школи знань та підтримки, розвиток їхніх навичок, що є необхідним для спроможності до впевненого лідерства.  

Проєкт передбачає організацію низки досліджень, проведення просвітницьких подій, реалізацію міжнародної програми наставництва, підготовку тематичних медіапублікацій і проведення фотокампанії, а також здійснення дослідницького візиту представниць ХНМУ до Кембриджського університету. 

2024: University of Hull — Маріупольський державний університет

Назва проєкту: Посилення жіночого лідерства в системі української вищої освіти: інтерсекційна та культуровідповідна перспектива

Мета проєкту — сприяти лідерству жінок, розвитку обізнаності щодо різноманітності, рівності, інклюзії та інтерсекційності, створенню культурновідповідного інклюзивного середовища в системі вищої освіти України.  

Проєкт зосереджений на обміні успішними інституційними практиками та підтримці ініціатив, які сприяють гендерній рівності та розвитку лідерства в системі української вищої освіти. Крім того, він передбачає розроблення та впровадження курсу професійного розвитку викладачів "Інклюзивне лідерство в системі вищої освіти через культурну імерсію". 

Сторінка проєкту

2024: Leicester University — Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

Назва проєкту: Сприяння гендерній рівності та жіночому лідерству в освіті STEM – комплексний підхід до зміцнення та інклюзії 

Проєкт має на меті створення додатку FEMPLOYEE, що надасть жінкам-початківцям у науці (ECR) можливість отримати доступ до менторства від досвідчених науковців у їхній галузі. Додаток забезпечить зручну платформу для налагодження професійних контактів, обміну досвідом та набуття важливих кар’єрних навичок.  

Він також буде використовуватися для збору даних, що допоможуть ідентифікувати основні виклики, з якими стикаються жінки у сфері науки. Отримана інформація може бути використана для покращення інституційних політик щодо гендерної рівності, а також підтримки жінок у прагненні до лідерських позицій. 

2024: Reading University – Національний університет біоресурсів і природокористування України

Назва проєкту: Жіноче лідерство в освіті та науці

Мета проєкту — генерування знань, розбудова потенціалу та розробка політики, яка створить більше можливостей для жінок у керівництві закладами вищої освіти в Україні. 

Проєкт має на меті продемонструвати переваги зміцнення ґендерної рівності у закладах вищої освіти, сформувати детальне розуміння ґендерних викликів та можливостей, навчити жінок-лідерок навичкам лідерства, управління та співпраці. Також проєкт передбачає розролення плану ґендерної рівності для НУБіП з метою впровадження ґендерної рівності в закладі та обмін досвідом та методологіями дослідження лідерства  у вищій освіті.  

Завантажити звіт 

Дізнайтеся більше про глобальний вплив ініціативи і позитивні зміни у нашому новому звіті: Gender Equality Partnerships: the journey so far. Звіт висвітлює досвід реалізації Gender Equality Partnerships та приклади успішних проєктів з різних країн.