Реформа Нової української школи висуває нові вимоги до вчителів,  одним із завдань яких є підготовка вчителів початкової та базової школи до роботи в новій українській школі.

На першому етапі реформи, що розпочався з початкової школи у 2018 році, організаційний комітет у складі Британської Ради в Україні, інституту Гете та Посольства Франції в Україні розробили навчальну програму «Навчання англійської мови в 1 - 2 класах» для вчителів іноземної мови з усієї країни.

Наш проєкт розпочався як пілотний у 100 школах  України у  якому взяли участь 200 вчителів англійської мови. Були залучені до інтенсивного навчання 25 методистів іншомовного напряму з усіх  закладів Післядипломної педагогічної освіти. Метою тренінгу є розвиток професійних вмінь та подальше надання підтримки усім учителям англійської мови, що почнуть працювати у початкових класах в умовах реформи у своєму  регіоні.  Онлайн компонентом цього навчання став Кембриджський онлайн-курс «Комунікативне навчання англійської мови в початковій школі».

В результаті втілення першої фази проєкту, було підготовлено 195 вчителів англійської мови як агентів змін, які стали тренерами для близько 17000 (з 33000) вчителів англійської мови по всій країні. Саме ці вчителі розпочали навчати першокласників англійської мови у новій українські школі у 2018 році.

Задля забезпечення наступності та сталості у навчанні англійської мови у початковій школі Міністерство освіти і науки України схвалило онлайн модель професійного розвитку вчителів англійської мови закладів загальної середньої освіти, яка розроблена Британською Радою в Україні. Ця модель буде пілотуватися у період із листопада 2020 року по березень 2021 року. Вона складається з таких компонентів:

  • Теоретичний компонент – навчання вчителів на онлайн курсі «Навчання англійської мови у новому контексті: базова середня освіта».
  • Практичний компонент – опанування ресурсами платформі Online Teacher Community, участь у семінарах-практикумах та застосування набутих знань й умінь у класі.

Для пілотування запропонованої моделі запрошено 3000 вчителів англійської мови з різних регіонів України (120 вчителів від кожної області). 

Двісті вчителів-агентів змін будуть фасилітаторами на онлайн платформі з метою надання професійної допомоги вчителям та проведення семінарів-практикумів.

Статті:

МОН спільно з Британською Радою розпочало новий етап підготовки вчителів англійської мови за оновленою моделлю

Articles Стаття на Studway.com.ua «Агенти змін в українських школах» 

Стаття на provce.ck.ua «Агенти змін провели тренінг для вчителів англійської мови на Черкащині»

Стаття на Osvitoria.media «Як навчатимуть вчителів англійської молодшої школи (НУШ)» 

Інтерв’ю із Саймоном Етертоном на на UA TV про агентів змін

Інтерв'ю на UA TV із Саймоном Етертоном під час круглого столу «Чи будуть діти знати іноземні мови після закінчення Нової української школи?», організованого Інститутом Горшеніна спільно з Британською Радою в Україні.

Стаття на LB.ua «Чи будуть діти знати іноземні мови після закінчення Нової української школи?» Круглий стіл в Інституті Горшеніна.

Стаття на Interfax.ua “Нова українська школа реалізує системний підхід до вивчення іноземних мов – Міносвіти”

Відео на UA TV «Освітня реформа: Агенти змін» 

Стаття на 24.ua «Нова українська школа змінить метод вивчення іноземних мов»

У цьому розділі