Культура: Перезавантаження. Стаття 2

2021-й оголошений Генеральною Асамблеєю ООН міжнародним роком креативної економіки для сталого розвитку. У світі, що змінюється, креативні індустрії набувають нового, перспективного значення для розвитку економіки України. 

Які шанси креативна економіка пропонує для загального добробуту країни та яким буде найближче майбутнє креативних індустрій, з’ясовуємо у спецпроєкті “Культура: Перезавантаження”, який ми реалізовуємо спільно з The Ukrainians  в рамках програми Creative Enterprise Ukraine, за підтримки програми House of Europe. Кураторка проєкту — Катерина Кравчук.

Кожна із статей фокусується на окремій складовій екосистеми креативних індустрій в Україні. Щоб скласти повну картинку справ у секторі, радимо рекомендуємо ознайомитись із усіма матеріалами спецпроєкту.

Культура: Перезавантаження. Стаття 1

Коли мистецтво заробляє

Чи правда те, що митці майже завжди мають залишатися голодними? Креативні індустрії – це не лише мистецтво та культура. Наразі креативним(ою) називають безліч речей, але що власне означає цей термін? Які сектори входять до креативних індустрій і що заважає їм стати рушійною економічною силою?

Культура: Перезавантаження. Стаття 2

Місця, де народжуються ідеї

Креативні хаби – відносно нове явище, яке стрімко продовжує підкорювати міста України. Вони стають точкою перетину різних креативних секторів, об’єднуючи майстерні, музеї, платформи для виставок, концертні майданчики, коворкінги та театри. Що насправді є креативним хабом? У чому різниця між традиційними культурними осередками та креативними хабами? Чому креативні хаби виникають на місці старих будівель: заводів чи замків?

Культура: Перезавантаження. Стаття 3

Освіта для талановитих

Поки світ стрімко розвивається і виникають нові можливості, наша освіта залишається віч-на-віч зі старими проблемами: надмір теорії та брак викладачів-практиків. З початком пандемії неформальна освіта стає дедалі популярною, престижні університети, музеї та мультимедійні платформи відкривають цифрові двері для всіх охочих. Як освіта для митців в Україні відрізняється від освіти закордоном? Чи у всіх верств населення країни рівний доступ до навчання? Що найбільше впливає на розвиток митців?

Культура: Перезавантаження. Стаття 4

Доступ до фінансування

Креативне підприємництво, як і будь-який інший вид підприємництва, прагне розвиватися. Для цього необхідно мати не лише належне фінансування, а також – підприємницькі навички і знання фінансових інструментів. Які канали фінансування проєктів існували в Україні вчора та існують сьогодні? Які головні помилки креативних бізнесів? Де брати гроші, коли лише починаєш?

Культура: Перезавантаження. Стаття 5

Творити без стереотипів

Гендерна рівність сьогодні задекларована як ціль сталого розвитку ООН, один із пріоритетів ЄС. Справа не лише у рівній кількості жінок на ринку праці, а ще в зрівнянні оплати праці та кар’єрних можливостей. Культура й мистецтво є ефективним інструментом для просування рівності у суспільстві. Якою є ситуація з гендерною рівністю у креативних індустріях і якою була раніше? Чи є дискримінованими лише жінки?

Культура: Перезавантаження. Стаття 6

Великий потенціал

Культурна політика займає важливе, але не завжди пріоритетне місце в українських громадах. Поки вирішуються важливіші питання, бібліотеки, мистецькі школи та музеї занепадають. Містечка та селища поступово втрачають креативну молодь, яка шукає реалізації у великих містах. Як саме культура може стати інструментом для сталого розвитку громад? Як і чому містечка і села поволі розкривають свій потенціал?

Створити цінність для країни та світу - Стаття

Створити цінність для країни та світу

Креативні індустрії — це бізнес, який продає людям ідею, емоції. Тенденції останніх років диктують, аби компанії дбали не лише про прибуток, а й соціальний та культурний вплив своїх продуктів, прагнули змінили світ на краще. Які моделі сьогодні найпопулярніші в креативному секторі, що впливатиме на їхню зміну і чи вигідно займатися соціальним підприємництвом? Як українські креативні продукти сприймають за кордоном?