Культура: Перезавантаження. Стаття 2

2021-й оголошений Генеральною Асамблеєю ООН міжнародним роком креативної економіки для сталого розвитку. У світі, що змінюється, креативні індустрії набувають нового, перспективного значення для розвитку економіки України. 

Які шанси креативна економіка пропонує для загального добробуту країни та яким буде найближче майбутнє креативних індустрій, з’ясовуємо у спецпроєкті “Культура: Перезавантаження”, який ми реалізовуємо спільно з The Ukrainians  в рамках програми Creative Enterprise Ukraine, за підтримки програми House of Europe. Кураторка проєкту — Катерина Кравчук.

Кожна із статей фокусується на окремій складовій екосистеми креативних індустрій в Україні. Щоб скласти повну картинку справ у секторі, радимо рекомендуємо ознайомитись із усіма матеріалами спецпроєкту.

Культура: Перезавантаження. Стаття 1

Коли мистецтво заробляє

Чи правда те, що митці майже завжди мають залишатися голодними? Креативні індустрії – це не лише мистецтво та культура. Наразі креативним(ою) називають безліч речей, але що власне означає цей термін? Які сектори входять до креативних індустрій і що заважає їм стати рушійною економічною силою?

Культура: Перезавантаження. Стаття 2

Місця, де народжуються ідеї

Креативні хаби – відносно нове явище, яке стрімко продовжує підкорювати міста України. Вони стають точкою перетину різних креативних секторів, об’єднуючи майстерні, музеї, платформи для виставок, концертні майданчики, коворкінги та театри. Що насправді є креативним хабом? У чому різниця між традиційними культурними осередками та креативними хабами? Чому креативні хаби виникають на місці старих будівель: заводів чи замків?

Культура: Перезавантаження. Стаття 3

Освіта для талановитих

Поки світ стрімко розвивається і виникають нові можливості, наша освіта залишається віч-на-віч зі старими проблемами: надмір теорії та брак викладачів-практиків. З початком пандемії неформальна освіта стає дедалі популярною, престижні університети, музеї та мультимедійні платформи відкривають цифрові двері для всіх охочих. Як освіта для митців в Україні відрізняється від освіти закордоном? Чи у всіх верств населення країни рівний доступ до навчання? Що найбільше впливає на розвиток митців?

Культура: Перезавантаження. Стаття 4

Доступ до фінансування

Креативне підприємництво, як і будь-який інший вид підприємництва, прагне розвиватися. Для цього необхідно мати не лише належне фінансування, а також – підприємницькі навички і знання фінансових інструментів. Які канали фінансування проєктів існували в Україні вчора та існують сьогодні? Які головні помилки креативних бізнесів? Де брати гроші, коли лише починаєш?

Культура: Перезавантаження. Стаття 5

Творити без стереотипів

Гендерна рівність сьогодні задекларована як ціль сталого розвитку ООН, один із пріоритетів ЄС. Справа не лише у рівній кількості жінок на ринку праці, а ще в зрівнянні оплати праці та кар’єрних можливостей. Культура й мистецтво є ефективним інструментом для просування рівності у суспільстві. Якою є ситуація з гендерною рівністю у креативних індустріях і якою була раніше? Чи є дискримінованими лише жінки?

Культура: Перезавантаження. Стаття 6

Великий потенціал

Культурна політика займає важливе, але не завжди пріоритетне місце в українських громадах. Поки вирішуються важливіші питання, бібліотеки, мистецькі школи та музеї занепадають. Містечка та селища поступово втрачають креативну молодь, яка шукає реалізації у великих містах. Як саме культура може стати інструментом для сталого розвитку громад? Як і чому містечка і села поволі розкривають свій потенціал?

Створити цінність для країни та світу - Стаття

Створити цінність для країни та світу

Креативні індустрії — це бізнес, який продає людям ідею, емоції. Тенденції останніх років диктують, аби компанії дбали не лише про прибуток, а й соціальний та культурний вплив своїх продуктів, прагнули змінили світ на краще. Які моделі сьогодні найпопулярніші в креативному секторі, що впливатиме на їхню зміну і чи вигідно займатися соціальним підприємництвом? Як українські креативні продукти сприймають за кордоном?

Проєкт з The Ukrainians - Подкаст (Лого)

Маю ідею

Ми зібрали основні тези із матеріалів спецпроєкту «Культура: Перезавантаження» і разом із Радіо The Ukrainians створили серію подкастів «Маю ідею». Сім епізодів тривалістю трохи більше години дадуть вам можливість розбіратись краще із питаннями довкола креативних індустрій та отримати більш цільне бачення сектору. Для глибшого занурення в тему — шукайте в описі кожного епізоду посилання на текстову версію спецпроєкту.